Het verloop:
- Je hebt je object gewonnen. Vraag de verkoper de USPS-trackingnummers door te geven zodra hij kan.
- Je krijgt de USPS-trackingnummers van de verkoper.
- Stuur onmiddellijk een pdf-afdruk van de paypal-betaling voor je pakket door naar vorst.airsea@be.dsv.com. Fax ook een dubbel naar 02 5566620 (dus niet 02 5566618 zoals vermeld op de website). DSV Belgium - Customs division staat in voor het aanbieden aan de douane en laat zich daar 25€ voor betalen. DSV is telefonisch (02 5566601 tot 02 5566620) een hel om te bereiken. Tips:
- Gebruik een duidelijke titel ("customs clearing information for CJ303807487US" bijvoorbeeld).
- Vermeld de USPS-pakketnummers.
- Vermeld nog eens apart in het bericht zelf de totaalkost van je zending: waarde object(en), verzendkosten, verzekeringspremie verzekerde verzending.
- Vergeet zeker niet uitdrukkelijk je gsm-nummer te vermelden.
- Als het om iets voor je werk gaat, dan wil je misschien je BTW-nummer vermelden.
- Vraag uitdrukkelijk om een ontvangstbevestiging.
- Je kan je pakket volgen op http://www.stamps.com/shipstatus/submit/?confirmation= . Na enkele dagen (2 à 3 meestal) komt je pakket aan bij de douane in Brussel. De USPS-tracker vermeldt dan iets als "into foreign customs". Fysiek gaan alle goederen dia via USPS komen dan naar DSV op het Klein Eiland in Anderlecht.
- Bel DSV Belgium - Customs division op 02 5566612. (Nogmaals, een hel om binnen te raken. Soms heb je meer geluk op 02 5566602,03, 11,12, 13, 17,....) Vraag of ze alle nodige informatie voor het passeren van de douane hebben gekregen. Zij maken voor jou een aangifte op.
- De douane komt langs bij DSV Belgium - Customs division en geeft je pakket vrij. Het komt nu in handen van Taxipost. Je pakje volgen binnen België kan op http://etracker.emstaxipost.be , met de USPS-trackingnummers. Enkele tips:
- Kruisjes zetten in de verplicht in te vullen vakjes van het etracker-inlogscherm is voldoende. Bij email best wel iets dat voor een emailadres kan doorgaan invullen.
- Taxipost is telefonisch te bereiken via 022 012345 en dan keuzemenu's 223.
- De Taxipost-koerier zal je cash moeten betalen voor al wat met douane te maken heeft: 21% BTW, een vast recht voor aanbieden aan de douane (meestal 10€, naar het schijnt onlangs opgetrokken tot 25€), en soms ook invoerrechten. Op elektronica bijvoorbeeld betaal je geen invoerrrechten, maar voor gitaarsnaren 2.7%. Het percentage invoerrechten op je zending vind je in TARIC, een dienst van de EU.
In theorie kan je de lange wachttijden bij de inklaring vermijden en ook de douane-aanbiedingskosten (10€ of 25€, al naargelang de bron) door zelf in te klaren. In praktijk is dat volgens dhr. Willems, eerstaanwezend inspecteur bevoegd voor de koerierdiensten, heel erg lastig. Hij noemt twee belangrijke obstakels. De post moet eerst en vooral je pakje weten te lokaliseren. Daarnaast mag jij niet vrij rondlopen met je pakje om het naar de douane te brengen. Geen realistische piste dus. Als tijdsdruk belangrijker is dan prijs raadt dhr. Willems het gebruik aan van een koerier die wel vlot werkt, zoals dhl, fedex of ups.
UPDATE 2012/01/06: Na drie jaar gesukkel onder leiding van het Deense bedrijf DSV Air & Sea NV komt de douane-inklaring vanaf februari 2012 rechtstreeks bij BPost terecht. Zie http://postandparcel.info/42158/news/bpost-to-take-customs-clearance-services-in-house/ . Hoop op beterschap?
325 comments:
«Oldest ‹Older 201 – 325 of 325Hallo,
Heb dus teruggebeld met DVS gezien ik op mijn mailtje geen anwoord kreeg ivm mijn pakket en wat bleek dat ik nog een week moet wachten...
DVS gaat wel een dag voor de verzending een mailtje sturen, OEF, hopelijk zijn ze daar nu van hun woord!! Wanneer ik vroeg naar de bijkomende kosten konden ze mij deze wel niet vertellen gezien de douane nog de berekening moet maken?!Dus inderdaad mensen geen nieuws = terugbellen al is het 1000 keer!!!Alvast aan Mark en de velen onder jullie bedankt voor de goeie tips! Benieuwd....
We zullen het lijstje aanvullen voor al de komende lezers.
Na gisteren 12aug. dit allemaal te hebben gelezen, heb ik direct mail verstuurd met alle gegevens, en vanmorgen gebeld naar DVS en taxipost.
Taxipost heel vriendelijke, ja u moet mailen naar het bekende mail adres. Want er steekt geen factuur in de doos (wat eigenlijk niet echt klopt, maar soit.) Lijkt mij al een standaard antwoord te worden over dat factuurtje.
Met DSV gebeld, en kreeg franstalige vrouw aan de lijn, en vroeg haar nederlands te praten!! qui qui, soit dom mens, ik moet voor mijn job ook 3 talen kennen, denk dat zij ook dan mag :)
In ieder geval, ne pas de problem zij de vrouw. Mijn pakketje ligt gewoon netjes bij de douane voor 7 dagen al, en word eind volgende week geleverd, er is geen probleem, maar het is gewoon druk. Dus ja, wachten tot volgende week. Ik laat het nog weten als het is aangekomen.
Detailed Results:
Into Foreign Customs, August 10, 2010, 3:12 pm, BELGIUM
Into Foreign Customs, August 07, 2010, 2:17 pm, BELGIUM
Arrived Abroad, August 07, 2010, 2:17 pm, BELGIUM
Shipment Accepted, August 05, 2010, 11:41 am, JAMAICA, NY 11430
International Dispatch, August 05, 2010, 10:18 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival
Electronic Shipping Info Received, August 04, 2010
bij dsv haken ze gewoon weer in als je ze eindelijk na tientallen keren bellen aan de lijn hebt. vandaag 3 keer gebeurd zonder iets te zeggen, en één keer kreeg ik "occupé"
Dankzij internet toch wat wijzer geworden, en ook wat ongeruster...wij hebben op 3 augustus in Zwitserland een fietskar besteld...via de zwitserse post konden we dit volgen tot aan de douane in Belgie waar het pakket werd afgeleverd op 16/08...23 augustus brief ontvangen van dsv en onmiddellijk terug opgestuurd met nodige documenten...tot op vandaag nog niets ontvangen...straks mogen we de fietskar opbergen tot volgende zomer terwijl het bedoeld was als cadeau voor onze dochter haar eerste verjaardag...mss toch alles nog eens doormailen...triestig hoor!
Pakje vandaag aangekomen....zeveraren van DSV hebben schoon mijn collectible auto in kapot gemaakt...gewoon stuk afgebroken om in een holle ruimte te kunnen kijken (terwijl het ook met een schroevendraaier ging)...niet alleen 10 euro aanbiedingskosten...maar ook een collectible wat niks meer waard is...$60 naar de botten. Een stel amateurs, met het IQ van een goudvis op prozac...dat zit daar bij DSV. Kunnen een voertuigje met duidelijk zichtbare schroeven nog niet eens opendraaien om te kijken of er geen drugs of 'weet ik veel wat' in zit. Tja...gemaild naar post, die de schuld naar douane schuiven...als DSV iets van zich laat horen zal het wel de schuld zijn van het vervoer (bovendien, het voertuig zat verpakt met luchtzakjes van zo'n 10 cm dik, boven, onder, links en rechts...). Dieven, Sukkels en Vandalen...dat is waarschijnlijk wat DSV voor staat.
Wees maar content als uw stukken, gans aankomen...iets wachten is niets...met kapotte stukken zitten is erger!!!
Hallo
Ik heb sinds deze morgen gemerkt dat ik mijn usps pakket kon traceren, en heb dus gezien dat het al drie dagen bij abx ligt. Heb dan naar de post gebeld, zij zeiden dat dit klopte en dat moest ik maandag maar eens terugbellen. Ik heb ondertussen 45 x proberen bellen naar abx, toen ik uiteindelijk binnenraakte. Had ondertussen ook al een mail gestuurd (die binnen het kwartier werd beantwoord!!!) en werd goed verder geholpen via mail én telefoon. Ik zal nu het nodige doen en dan zal het wel in orde komen. Alvast bedankt voor de tip!
Hier ook hetzelfde als zovele anderen hier
Into Foreign Customs, August 24, 2010, 9:21 am, BELGIUM
Into Foreign Customs, August 23, 2010, 7:00 pm, BELGIUM
Arrived Abroad, August 23, 2010, 7:00 pm, BELGIUM
International Dispatch, August 20, 2010, 4:16 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, August 17, 2010
- Vrijdag 27/08 kreeg ik een email van Kevin bij DSV met de vraag om een faktuur en beschrijving van de goederen te verstrekken (ook al zaten die bij het pakket)
- Na een aantal pogingen geraak ik Vrijdag 03/09 (een week later) per telefoon binnen en krijg een vriendelijke dame aan de lijn die me zegt dat Kevin de hele week afwezig was en niemand dus mijn mail heeft gelezen (had een reply gedaan naar het persoonlijk email adres). Deze dame heeft wel onmiddelijk de mail afgedrukt en naar de juiste persoon geforward.
- Maandag en Dinsdag terug gebeld en kreeg steeds te horen dat ik deze week mijn pakket thuis zou krijgen. Zal morgen vrijdag nog maar eens bellen..
Meer dan 2 weken om een pakket te verwerken. Wat een bende amateurs.. moest ik zo op mijn werk bezig zijn had ik al lang een andere job kunnen zoeken :(
Halo allemaal,
Zit in hetzelfde schuitje, 18/08/2010 pakket vertrokken uit Usa, met gelaatsverzorgingprodukten voor 125.14 euro,24/8/2010 lag het bij de douane, Brussel volgens tracking USPS, moest factuur + betalingsbewijs ( paypal ) doorscannen, pakket GISTEREN ontvangen, en moest aan postbode 56.15 euro betalen, gewoonweg een schande en wanpraktijken....
Hallo, ik lees altijd dat de zending bij de douane ligt.Een zending ligt nooit bij de douane.De zending ligt bij de transporteur in Belgie, en die moet de inklaring doen bij de douane die de zending vrijgeeft.Als de transportfirma niets doet blijft de zending gewoon liggen.Ik wacht ook nog op mijn pakje uit de US.Vorige bestelling was via DHL, wat duurder, maar op drie dagen stond men aan mijn deur met mijn pakje.Dus, eenvoudig bestellen wanneer men via DHL verzend.Ik ga aans zoeken of er een ombudsdienst bestaat voor zulke zaken.Ik heb een mail gestuurd naar ABX met de gegevens, en nu maar afwachten.
echt ongelooflijk - 30 dagen bij DSV douane gelegen en die hebben het gewoon teruggestuurd naar afzender in de US. Het is niet eens aangeboden voor ontvangst. Blijkbaar doen ze slechts een steekproef en gaat de rest van de paketten automatisch in het sorteercentrum. Die mannen zijn een SCHANDE! en natuurlijk kan je weer nergens klacht indienen ...
post zei - 'pakket ligt bij DSV' - DSV zei - 'pakket ligt in Anderlecht' - DSV Anderlecht zei - 'pakket niet gezien hoor' - post zei - 'tja ze doen daar niet echt moeite, gewoon afwachten' - en op de vraag waar ik met klachten terechtkon en of de post de international verzendingen had uitbesteed aan DSV en ik bijgevolg klacht kon neerleggen bij de post was het antwoord 'tja das toch een aparte dienst hoor' ... en elk pak dat ik uiteindelijk via DSV kreeg hebben ze opengedaan tot op de binnenverpakking - dus een SEALED collectible van meer dan 600 euro - opengedaan ... dus dien je vervolgens klacht in bij de post en dan krijg je een formulier met 100den vragen - dit om zeker te zijn dat je de weg kwijt raakt in de administratie en het zal opgeven... ik leg dus nu klacht neer bij de politie wegens diefstal! DSV = beschutte werkplaats!
Ik heb het al eens eerder in een post vermeld dat het jammer is dat mensen het na afloop pas lezen als hun pakket al voor lange tijd vast zit.
Gebruik aub de post niet als je je spullen op tijd wil hebben.
Zeker nu binnenkort de feestdagen er weer aankomen wordt het waarschijnlijk nog erger.
Als het pakket van de post in Belgie aankomt wordt het aan de douane aangeboden. Hoe lang het duurt voordat dat wordt aangeboden weet ik niet.
Hoe werkt de douane? De douane heeft geen tijd om pakjes te controleren. Ze kijken wat er op de doos staat. Is het onwaarschijnlijk dat wat er op staat correspondeert met wat er in zit, dan wordt om bewijs gevraagd. Vaak is de doos dan nog niet eens geopend. De enige die pakketjes opent trouwens is de douane.
Ik verstuur elke dag pakketjes vanuit de verenigde staten en vrijwel nooit levert dat enige vertraging op. Niet door fedex en ook niet door de inklaringsagenten.
Deze inklaringagenten zijn door fedex ingehuurd om een snelle doorgang te bewerkstelligen zodat je geen vertraging hebt (DHL heeft dit ook). Daarom heb je bij een koeriersdienst je pakket ook altijd op tijd. Bij de post is het roeien met de riemen die ze hebben (en soms schijnen ze geen riemen te hebben) Het gebeurt mij eigenlijk nooit dat met fedex wordt gevraagd om bewijzen van betalingen etc. Nou waak ik er ook voor dat mensen geen rare dingen doen. Kijk een Iphone 4 kopen en $25 op de doos laten zetten is gewoon dom.
Vaak is de post trouwens niet eens goedkoper.
Daarbij wordt er veel van de ontvanger verwacht. Men moet bellen, faxen, nog eens bellen, een uur in de wachtstand etc. Lees de 200 nog wat posts hierboven maar.
Als je dus 3 weken wilt wachten op de artikel en het niet erg vindt om in de telefoon te klimmen, dan bespaar je misschien een paar dollar door de post te gebruiken.
Zoniet, gebruik dan mij of een andere courier service zodat je deze issues niet hebt.
Groetjes,
Mark Egbers
PS de euro doet vandaag $1.40 Het is hartstikke goedkoop inkopen in de USA met zulke koersen.
Mailbox Intl
www.weship-it.com
omg zoveel mense die problemen ondervinden, niet te gelove
is het niet mogelijk om gezamelijk een klacht in te dienen ofz?
mss dat onze stem dan wel gehoord word?
anyway ik heb ook iets besteld van ebay (een ipod touch)
de verkoper heeft hem gisteren verstuurd met first class international mail, maar heeft geen tracking number meegegeven (raar)
hij heeft ook de douane documente ingevuld en gemarkeerd als GIFT
ik heb erges gelezen dat je meer kans hebt dat je pakket aankomt als je het zonder tracking nummer opstuurt en gemarkeerd als gift (of dit waar is zulle we zien)
nu is het afwachten he?
welke stappen moet ik ondernemen als de pakket niet aankomt?
mvg
isaac
wel ik heb hetzelfde aan de hand,pakje toegekomen 11 oktober ,vandaag gebeld met een franse dame,die me mijn telefoon vroeg en wat er in zat,en dat het nog veel te vroeg was zeker pas einde volgende week,maar wat is het probleen het betreft een collectorsitem vanuit WW1,waar ik veel te veel voor heb betaald maar dae reden daarvan is dat ik het item absoluut wilde,ik heb zodus een kleine 200 euro betaald via paypal maar op het paket staat de waarde van ± 30 dollar wat ook juist is want het is voor mij meer waard maar de echte waarde is zo rond die prijs ± 30 maar wat als ik nu mijn paypalrekening moet geven ! ik ben niet van plan om nog een 100 of zo te betalen,kan het pakja dan geweigerd worden ? zodat het terug naar de afzender gaat die dat dan via DHL of zo kan versturen ?
weigeren en terugsturen en alsnog met een koeriersdienst laten sturen gaat veel meer kosten dan er gewoon de belasting over betalen.
Gewoon je paypal rekening opsturen en doen alsof je neus bloedt.
Volgende keer koeriersdienst gebruiken en met het bedrag een beetje handiger omgaan.
Houd er wel rekening mee dat de meeste verkopers de volle mep voor een koeriers service moeten betalen.
mij dus even gebruiken.
Groetjes,
Mark
www.weship-it.com
hHOOOOOLAAAAA vanmorgen mijn pakje al gekregen !! de 11 was het in customs,... ik had ervoor gebeld en een franstalige dame zei nog veel te vroeg (donderdag 14 /10) enfin deze morgen zonder meer afgeleverd en !!! geen euro moeten bijbetalen !! begrijpe wie kan ,het was wel opengedaan ! maar aangezien er niets weg was of niets beschadigd was,is dat okee,maar zodus ikheb geen aktie genomen en geen faktuur opgestuurd en kijk toch mooi aangekomen wel na 1 week twerwijl het van de USA al hier was op 2 dagen ,maar ja ben blij het ontvangen te hebben,een possitiev nieuws mag ook wel he ,zodus niet te snel opjagen ,groetjes,
na alles hier te hebben gelezen,was ik goed verbereid. Gisteren toegekomen bij de douane vlgns USPS.Heb vandaag gevens gemaild en gebeld (direct binne geraakt)maar de man aan de telefoon vertelde me dat mijn pakje nog niet bij hun was en dat het ging duren tot eind volgende week omdat ze aan het verhuizen zijn.... ja, nu was ik eens goed voorbereid! Wachten dan maar he...
ok had ik dit eerder geweten had ik wel wat meer betaald voor een EMS verzending... paket is 2 november verstuurd en is al sinds 7 november bij de douane... leuk...
Into Foreign Customs, November 08, 2010, 1:22 pm, BELGIUM
Into Foreign Customs, November 07, 2010, 2:47 pm, BELGIUM
Arrived Abroad, November 07, 2010, 2:47 pm, BELGIUM
International Dispatch, November 05, 2010, 5:59 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival
Electronic Shipping Info Received, November 02, 2010
Alex M.
Toch ook nog maar eens bevestigen dat je MOET BELLEN.
Ik had netjes alle gevraagde info meteen doorgemaild, en de brief met factuur erbij teruggepost.
Mijn pakket is pas verder beginnen bewegen nadat ik gebeld had.
Ook de mail hebben ze pas gelezen na het telefoontje...
Triestig dat ze 25€ rekenen voor deze 'service'!
Ik was dan weer wél aangenaam verrast door de perfecte tweetaligheid van de medewerker die ik aan de lijn had.
Samengevat ; heb je je pakket met USPS laten versturen bel dan naar DSV op 02 55 66 611 / 612 / 613 / 617 / 622
Blijven proberen! Ik ben uiteindelijk binnengeraakt op 02 5566613
Ik heb ook een pak uit amerika besteld.
Nu heb ik een brief in de bus gekregen van de douane waar ik alle gegevens moet op invullen en een betalingsbewijs moet bijdoen.
Inhoud , kost , btw , etc.
Doe ik dit niet binnen de 15 dagen sturen ze het pak terug.
Ik zal het in orde brengen en hopen dat ik m'n pak dan snel heb.
Als betalingsbewijs heb ik de paypal pagina afgedrukt.
Meer kan ik niet laten zien omdat ik niks meer heb van betalingsbewijs.
Ben inmiddels al meer als 3 weken op het pak aant wachten.
kheb hetzelfde voor kgeraak alleen niet binnen op de telefoon nummers -.-
Hallo,
Vorige week maandag 21november is een pakket met iphone vertrokken van uit us naar Belgie.Verkoper heeft er op vermeld dat het om merchandise gaat(iphone) en de totale kostprijs dat ik betaald heb.Nu is mijn vraag of ik tax moet betalen zowiezo of gaan ze eerst contact opnemen voor de factuur?
Je betaalt 21 btw. Ik geloof niet dat er op telefoons invoerrechten zitten
Mark
Mailbox Intl
Hallo Mark,
Moet ik mijn betaling ook nog eens mailen naar DSV?De prijs klopt met de inhoud.
Alvast bedankt
die mongolen vragen 350€ invoerrechten voor een laptop kweiger dus te betalen dus da wordt terugzenden + ups da late shippe
Het lijkt wel of ze bij DSV collectief vakantie hebben. Ik bel en bel en bel maar krijg al de ganse dag geen gehoor ;-(
Hallo Mark,
Mijn pakket is verzonden op 29 jan en is nog steeds niks te zien van aankomst in Belgie.komt dit nog voor ?Al reeds gebeld naar douane en bpost en zeggen me dat het nog moet ingescant worden......Duurt dit dan zolang..
Dit is de info dat ik reeds heb
Detailed Results:
Bullet International Dispatch, January 31, 2011, 8:59 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Processed through Sort Facility, January 29, 2011, 6:07 pm, COPPELL, TX 75099
Bullet Acceptance, January 29, 2011, 5:00 pm, COPPELL, TX 75099
Bullet Processed through Sort Facility, January 28, 2011, 12:50 am, COPPELL, TX 75099
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 27, 2011
ik werk geregeld met een amerikaans bedrijf welke me produkten voor paarden levert, spijtig genoeg loopt dit via USPS in samenwerling met abx belgium. En juist dat laatste + Belgian Customs maakt normaal werken onmogelijk!!!
Kent niemand een firma in de US waar ik mijn goederen kan laten leveren door mijn US leveranciers om ze dan via FEDEX of andere correcte vervoerder naar België te brengen. fegado@gmail.com
het hoeft blijkbaar niet altijd zo onnoemelijk moeilijk te gaan..
Vorige week besteld, en blijkbaar kan ik het vandaag of morgen aan de deur verwachten
Moskifarm, die gast van weship-it heeft zijn kraam hier nog maar 40 keer gepromoot, misschien toch een beetje proberen lezen?
Klopt,
Verscheidene mensen hebben mij inmiddels al gebruikt en volgens mij naar tevredenheid. Ik heb er in ieder geval geen klachten over gehoord. Naast promotie heb ik in de loop van tijd ook veel uitleg gegeven waar mensen wat aan hebben gehad.
Groetjes,
mark
www.weship-it.com
Bedankt voor de tips!, ABX bestaat nietmeer, ik heb dan direct gebeld naar het nummer dat je gegeven hebt en ze namen wel direct op.Hij zag mijn pakje liggen.tmoet nog naar controle....Ze hebben men telefoon gevraagd indien er problemen zouden zijn.
Ze zijn wa traag hier in Belgie....
Lets wait and see
Scan History
Date Time Location Status
March 15, 2011 11:07 am Into Foreign Customs
March 14, 2011 9:35 pm Into Foreign Customs
March 14, 2011 9:35 pm Arrived Abroad
March 12, 2011 10:54 am ISC NEW YORK NY(USPS), International Dispatch
Arrival
March 11, 2011 5:48 pm BELLMAWR, NJ 08099 Processed through Sort Facility
Ja als ze hier komen voor te betalen zal het toch wel Vlaamse foor zijn aan mijn deur lol, pakje zal wel in MIJN handen belanden sorry mr postmen....
Goodluck people
thx Mark!
ik verwacht een pakje dat nu 4 dagen bij de douane ligt. begon me al zorgen te maken, maar blijkbaar moet ik sowieso op minstens een week rekenen... blurgh
ik veronderstel dat het feit dat mijn pakje uit mexico ipv de vs komt totaal geen verschil zal uitmaken wat betreft crappy service?
nope het land van oorsprong heeft daar niks mee te maken.
het is gewoon de "geweldige" service van dit luie bedrijf
Mark
Mailbox Intl
na hier deze posts gelezen te hebben krijg ik de indruk dat ze vooral streng zijn voor elektronica e.d... klopt dit?
ik verwacht een pakket met plantenextract dat zo goed als niets waard is, en zie moeilijk in hoe ze daar spel over zouden kunnen maken.
hopelijk onderschat ik hun assholefactor niet :)
Beste,
wat als je het pakket niet aanvaard?Kennid besteld via Us een lens. Na 3 weken word ze vrijgegeven. Pakket komt aan hij weigerd het te ontvangen. Pakket is geopend en hij moet voor lens van 150usd nog eens 96 euro betalen. Taksen en zovoort. Nu is mijn vraag want wil ook bestellen in de toekomst wat gebeurt er met dat pakket nu? Word dat teruggestuurd of verdwijnt dat gewoon?
Mvg
Erwin
Dat hangt af van hoe de zender verstuurd heeft.
Meestal wordt het dan teruggezonden.
Ik vind 96 euro wel belachelijk veel voor een iten van $150.
Er zou 21% btw over het geheel moeten gaan. Iets van $50 max denk ik en dan rekent men bij de post nog een extra 10 euro fee. bij lange na dus geen 96 euro
Mark
www.weship-it.com
Beste,
Kan iemand mij vertellen hoeveel douane en takskosten er op mijn huwelijksuitnodigingen gaan berekend worden. Deze hebben een waarde van +/- 500 euro en komen uit de USA. Ik veronderstel dat ik best DHL ga vragen als koerierdienst. De firma zelf had USPS voorgesteld maar na alles wat ik hier lees lijkt me dat niet zo een goed idee.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Je kunt het beste de douane daar even over opbellen. Het is een beetje de vraag waar het onder valt. HEt zijn denk ik geen documents.
Ik zou rekenen op 21% BTW.
Misschien dat ik de goedkoopste oplossing ben voor je qua versturen.
Scheelt je denk ik de helft op de verzendkosten. (gaat per fedex)
www.weship-it.com
groetjes,
Mark
O.k. 2 weken geleden iets besteld op e-bay. Verkoper zegt dat het op 3 mei is vertrokken en heeft me ook direkt een tracking nummer gegeven. Alleen staat er op de site van usps al 2 weken 'electronic shipping info received'??
What to do??
Hallo,
Ik heb een longboard besteld uit USA, en jammergenoeg ging dit enkel via USPS. Nu heb ik gisteren en vandaag nieuws gekregen dat het pakket in Customs zit in ons mooi landje..
*Into Foreign Customs, May 24, 2011, 11:21 am, BELGIUM
*Into Foreign Customs, May 23, 2011, 1:01 pm, BELGIUM
*Arrived Abroad, May 23, 2011, 1:01 pm, BELGIUM
*International Dispatch, May 20, 2011, 10:03 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
*Arrival
*Electronic Shipping Info Received, May 18, 2011
Ik ben niet zo bang voor de eventuele wachttijd (zoals ik hier veel kan lezen duurt dit soms nogal wat). Maar meer voor de "extra euro's" die erbij zou kunnen komen. Het board heeft me €200 gekost.
iemand een idee?
Ik belde vandaag dus naar ABX Logistics... Kwam ik bij GLS terecht. Blijkbaar bestaat ABX niet meer en is dit GLS geworden. De vriendelijke man aan de telefoon kon mij jammer genoeg niet helpen omdat mijn trackingnr. CJ1XXXXXXX8US niet kon gebruikt worden, en hij wist ook niets van "USPS". Toen ik hem zei dat ik via iemand hoorde dat ABX (nu GLS dus) de douane-procedures doen, viel hij uit de lucht. Nu ben ik dus niets wijzer geworden en weet ik niet waar mijn pakketje is..
Iemand een opmerking hierbij?
Ja!
Ik heb niet echt lang moeten wachten en had geen problemen. Deze ochtend omstreeks 10 u kreeg had ik een briefje in de bus dat ze waren langs geweest (ik was nochtans wakker vanaf 7u).. maar swat.. ik kan mijn pakket maandag gaan halen bij de post, er staat op het briefje dat ik €10 moet betalen, dus geen extra douane kosten enz... TOF
Ik heb dus geluk gehad :)
veel geluk aan al de mensen die nu nog zitten te wachten.
Hallo ,heb verleden week een audiokabel in de U.S.A. gekocht.Hebben die opgestuurd met usps en blijkbaar zit dat pakketje daar vast.Wat moet ik doen,traceer abx werkt niet
Customs Clearance BELGIUM 06/24/11 9:36am
Customs Clearance BELGIUM 06/23/11 8:57pm
Processed Through Sort BELGIUM 06/23/11 8:57pm
Facility
Processed Through Sort ISC SAN FRANCISCO (USPS) 06/19/11 10:39pm
Facility
Arrived at Sort ISC SAN FRANCISCO (USPS) 06/19/11 10:39pm
Facility
Processed through Sort SALT LAKE CITY UT 84199 06/18/11 3:12pm
Facility
Acceptance OREM UT 84097 06/18/11 12:10pm
Electronic Shipping 06/18/11
Info
Mvgr Rudi
Via ebay heb ik een pakketje aangekocht dat verstuurd werd op 27 mei 2001. Aangekomen in België o 29 juni (meer dan 1 maand!!) en nu wordt dit pakket al meer dan een week vastgehouden door de douane (zucht). En dat alles voor een domme tweedehandse functiegenerator. Ik heb ondertussen naar taxipost gebeld, en blijkbaar is dit normaal (???). Ik zal bovenstaande procedure maar eens proberen en volgende keer met DHL, FedEx ...
Best Mark en anderen, ik heb een klein vraagje.
Ik zou graag via een online-winkel in China een T8100 e-pad telefoon willen bestellen. Dit model is naar mijn weten nergens in Europese winkels te verkrijgen (heb al 2 volle dagen zitten googlelen), dus ben ik "genoodzaakt" om het vanuit China te laten komen.
De telefoon zegt kost een kleine 57euro. Qua verzending kan ik tussen verschillende diensten kiezen:
- DHL, zou mij 14euro kosten
- UPS, zou mij 25euro kosten.
USPS wordt ook aangeboden, maar dankzij dit forum, besloten van die manier niet te kiezen.
Stel, ik koop dat ding en laat het versturen (en hopelijk kan ik het de hele tijd "tracken"), hoeveel dien ik dan nog te voorzien (euro's) voor ik de telefoon daadwerkelijk in handen heb ?
Ik bedoel dan aan invoerrechten/kosten en douane etc etc. Wil dat wel allemaal eerlijk betalen, maar zou graag een idee hebben (wil er ook mijn broek niet aan scheuren natuurlijk).
Hartelijk dank voor uw/jullie raad en antwoord.
PATRICE
ps : ik zou voor deze aankoop ook een (echte!) faktuur nodig hebben voor mijn werk (ik mag 40euro spenderen :-), maar moet dan wel een echte faktuur kunnen voorleggen).
Op mijn vraag naar een "commercial invoice" wordt door de verkoper geantwoordt dat ik een "invoice" verwachten. Geldt zulk een "gewone invoice" voor ons Belgen als een echte faktuur ?
Ik heb een schilderij gekocht maar bij aankomst blijkt het pakje gecontroleerd, het schilderij los gesneden van het frame met behoorlijk wat schade. En nu? Kan iemand mij vertellen waar ik terecht kan met mijn klacht? herstellen zal nog zeer moeilijk zijn, vrees ik...
tijdje geleden heb ik op ioffer een paar brillen gekocht
een deel ervan was aangekomen een ander deel is tegen gehouden na 3 weken wachten heb ik is gebeld naar de duane voor te vragen hoe het nu zat, de mens aan de telefoon wist mij te zeggen dat ze zullen worden vernietigt omdat ze volgens hun vals waren. valt hier nog iets aan te doen want dit is wel 500€ kwijt anders ?
ik heb het zelfde probleem
Customs Clearance BELGIUM 08/18/11 1:50pm
Customs Clearance BELGIUM 08/17/11 5:26pm
Processed Through Sort BELGIUM 08/17/11 5:26pm
Facility
Processed Through Sort FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099 08/15/11 12:09pm
Facility
Arrived at Sort FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099 08/15/11 12:08pm
Facility
Processed through Sort KEARNY NJ 07032 08/13/11 9:50am
Facility
en het is nu 31/08
iemand een idee wat ik nu moet beginne ? ... een booze e-mail sturen of gewoon nog even zitte wachten ?
net hetzelfde probleem. bij douna sinds 19 augustus, express verstuurd.
Juist zeer boze mail gestuurd naar DVs met het email address van vorst + hoofdkantoor belgie + hoofdkantoor wereldwijd
Half uur later telefoon, meneer uw pakket word nu verstuurd bij ons via taxipost...
Enfin op wat druk plooien ze blijkbaar wel.
geweldig heb WEER een e-mail gestuurd en ik krijg een auto-reply dat iedereen op vacantie is tot ten vroegste 2 sept
smh did is hopeloos
Ik snap niet eigenlijk dat dat zomaar kan. Zijn er in Belgie geen TV programma's die dit soort praktijken aan de kaak stellen zoals je in ned het programma kassa hebt.
Groetjes,
Mark
www.weship-it.com
danku
moest ik niet gaan bellen dan hadden ze gewoon mijn mail nooti gelezen.
danku
moest ik niet gebeld hebben dan hadden ze nooit mijn mail gelzen
eindelijk gebeld ze zeggen dat het tegen het einde van de week zal worde verstuurd ..... het ligt daar al van de 18e augustus .... gvd tamme kloote
Zelfde ervaring hier,
Into customs sinds 17/09
06/09 deze blog gevonden en de mail + fax etc... versturd naar ABX, de dag erna reeds uit customs en verder onderweg.
Wat een bende luie donders bij ABX
Hallo,Frederic Vandeputte hier.
Ik ga ook eens mijn ervaringen delen met jullie sinds ik ook iets besteld heb uit de USA via USPS.(koptelefoonversterker en Audeze LCD-2 koptelefoon)
Vrijdag werd mijn pakje verstuurd met USPS Express en maandag lag het pakje al in België bij DSV (wat ik ook niet wist tot ik op deze blog uitkwam).
Nu dan begon het al,op de USPS site kon ik alles goed volgen.
Hier het relaas:
-Customs Clearance
September 06, 2011, 1:21 pm
BELGIUM
-Processed Through Sort Facility
September 05, 2011, 6:53 pm
BELGIUM
-Customs Clearance
September 05, 2011, 6:53 pm
BELGIUM
-Processed Through Sort Facility
September 03, 2011, 1:32 pm
ISC MIAMI FL (USPS)
-Arrived at Sort Facility
September 03, 2011, 1:32 pm
ISC MIAMI FL (USPS)
-Processed through Sort Facility
September 02, 2011, 5:34 pm
RALEIGH, NC 27676
-Acceptance
September 02, 2011, 4:25 pm
HOLLY SPRINGS, NC 27540
Eerst leek alles in orde,'customs clearance' en dan 'processed through sort facility'.
Dus naar mijn gevoel wer het pakje dan al opgestuurd tot de dag er na er weer 'customs clearance' stond.
Nou dan weet je al genoeg.
Ik heb gebeld naar het nummer 02 5566617
Ik had meteen een nogal vriendelijke meneer aan de lijn.
Ik vroeg wat meer info over mijn pakje,toen moest ik gewoon mijn trackingsnummer doorgeven.
Wat ik ook gedaan heb en toen zei hij dat ik alle nodige documenten (Paypal print screen en factuur) en info over het pakje moest doorsturen naar FAX:02 5566620 of naar e-mail wpc@be.dsv.com.
Ik heb het naar beide gestuurd voor de zekerheid,men weet nooit met deze mannen.
Had ik niet gebeld had ik het ook nooit geweten dat ze deze betalingsbewijzen en zo nodig hadden.
Alhoewel de verkoper de factuur van de bestelde artikelen op de buitenzijde van de doos er bij gestoken had.
Nu zijn we een week verder van het in de USA versturen naar DSV.
Ik hou jullie nog op de hoogte wanneer ik het pakje eindelijk echt in ontvangst mag nemen.
Update: vandaag (9 september) nog eens gebeld naar DSV om te vragen of ze de papieren ontvangen hebben die ik gefaxed en gemailed heb.
Was deze keer een vrouw die in het frans sprak,ze deed nog een beetje moeite om nederlands te spreken.
Wanneer ik nog maar eens mijn trackingsnummer door gegeven had ging ze eens kijken of ze de fax wel degelijk ontvangen had.
Duurde 4 minuten eer ze terug was,mja je moet er iets voor over hebben om het pakje thuis te ontvangen.
Toen ze terug kwam aan de lijn vertelde ze me dat ze de papieren idd ontvangen had van de fax.
Ze vertelde me dat ze alles in orde ging maken en dat ik het pakje in de week die kwam ging ontvangen.
'fingers crossed' en hopen dat het zo zal zijn.
Enfin,ik hou u nog op de hoogte wanneer ik het pakje ontvangen zal hebben.
Update 2:vandaag een mailtje gekregen van DSV met de mededelingen dat het pakje aan de post zal overgeleverd worden en het totaalbedrag wat ik aan de post zal moeten betalen.Nette afhandeling zou ik zeggen.
(blijkbaar ben ik bij de gelukkige die nogal snel hun pakje zullen hebben)
Op 1 september had ik een extra $20voor express post betaald, maffe verkoper stuurde pas 03, US verlaten 06, in Belgie 09,bij douane dienst sinds 11 sep, info vandaag "ja een dag of 3 - 4 langer" totaal 10 dagen om in te klaren - Belgisch post systeem van Fred Flintsone dagen :-((
4 zippo's uit japan .... natuurlijk vast in de douane....factuur en betalingsbewijs gemaild ... bellen ze mij een paar dagen later : morgen sturen we het pakje op en je moet 103 euro kosten betalen ....dit is er wel over vind ik...
Update 3: de post is gekomen met mijn audio materiaal.
Conclusie: Vrijdag 2 september was het pakje opgestuurd vanuit de USA.
Dinsdag 6 september lag het bij DSV.
Vandaag 14 september in ontvangst mogen nemen.Iets meer dan een week heeft het bij DSV gelegen wat nog te doen is kijkende naar de commentaren hier op de blog.
Al bij al viel het mee en verliep de communicatie vlot met DSV.
Ik duim voor de rest van jullie dat het ook zo vlot mag gaan.GRTZ
karel47
mijn pakket ligt al sinds 9sept bij douane waarde 150€ en moet 62,02€ douane kosten betalen voor 2 nieuwe modelauto's ... ik snap het niet ze is gewoon willekeur wat ze vragen. Normaal betaal ik hoogstens 10€ voor us pakketten.
Aanklagen gaat al even moeilijk, je krijgt te hoeren dat je te betalen hebt.
En dat onder eigen adres, eigen naam met vlodoende papierwerk erbij vraag je je af wat die douane's bezield soms
3 pakjes op 1 maand met USPS, ik zat er vreselijk mee na dit alles te lezen, maar geen enkel probleem.
Telkens na 2 dagen "processing complete" en met 10 € er van af !
Het hoeft niet altijd tegen te slaan blijkbaar :-)
Weet iemand of er bij FedEx nog een "Advancement Fee" bijkomt indien er btw moet betaald worden aan de douane ? thx
Ik denk dat het louter om willekeur en/of "pijltje-pik" procedures gaat. Ik heb in november in de VS twee Dragon speelgoed items gekocht en na een tiental dagen zag ik op de USPS tracking dat ze op 2 december bij de douane waren aanbeland. Nog eens 5 dagen later update dat ze daar in verwerking waren (het deel "werk" in "verwerking" bij deze allicht met een kilo strooizout te nemen! Kreeg op 23 december een teken van leven in de vorm van een inlichtingenformulier waarin alles werd gevraagd wat ook op de documenten bij het pakket te lezen staat. Endin, zaakje meteen ingevuld en voor de zekerheid (?) zowel gefaxt als met een begeleidend schrijven naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. Enkele keren (maak daar maar "ontelbare" van!) geprobeerd om te telefoneren maar idd. ik denk dat ze vanaf 9.00 de hoorns van de haak leggen om rustig te kunnen werken. Als u hier enige vorm van cynisme meent te ontwaren bent u een intelligent lezer! Had ondertussen al aangegeven dat we deze "Kerstgeschenken" eigenlijk voor 25.12 graag ontvangen hadden maar ik was blijkbaar het jaartal vergeten te vermelden! Nieuwjaar wordt dus ook al te hoog gegrepen en dus wordt het 2012 alvorens we die geschenken zullen krijgen, allicht afhankelijk van de duurtijd van de nieuwjaarsreceptie(s) die op die diensten de komende weken begrijpelijkerwijze wat tijd in beslag zullen nemen. Misschien komt er ook nog een wilde of georganizeerde staking enig roet in het eten strooien wie zal het zeggen?
Ik had in het verleden met pakjes uit o.w. China en Australië nooit zoveel pech qua wachttijd. Daarom denk ik dat ze daar "random" werken, en dat je inderdaad een niet onaardige dosis geluk moet hebben als je pakje daar de ronde doet. Strafste van de zaak (maar dit geheel terzijde) is dat een kennis van mij me vertelde dat hij vorig jaar twee kleine maar desondanks vergunningsplichtige onderdelen voor een ordonantiegeweer had besteld bij een Amerikaans bedrijf en dat die in een klein, geel, stevig envelopje met groen douane etiketje erop, na tien dagen werden bezorgd. Begrijpe wie kan!
Misschien dat het helpt om in het vervolg aan firma's van overzee te vragen om hun pakjes als "commercial samples" te omschrijven of als geschenk tussen particulieren...? Zucht...
Als ze bij deze diensten ooit verlegen zitten om een lijst met goede voornemens in te vullen kan ik meteen wat tips geven.
En nu maar hopen dat ze daar niemand in dienst hebben die zijn/haar dagen vult met het lezen van deze kommentaren en aan de hand daarvan een "blacklist" samenstelt! Dan kan ik allicht binnenkort te lezen krijgen dat mijn geschenken naar afzender zijn verstuurd wegen een of andere onnozele detailformaliteit die tussen enkele voorschriftenregeltjes verborgen staat!
Ik heb ook een heel douane-drama (bijna) achter de rug.
20/12/2011: Mijn pakket wordt verzonden vanuit San Francisco, California. De verkoper heeft zijn eigen bedrijfje in Pan/Tilt hoofden, apparaten die dienen voor Timelapse fotografie. Aangezien hij in't verleden al een paar keer problemen heeft gehad met pakketten als "gift" aan te duiden, wil hij dat absoluut niet meer doen. Alle correcte douaneformulieren + factuur + mijn contactgegevens zitten IN & OP de doos, dus in principe zou dit pakket door de douane moeten VLIEGEN. Eventuele bijkomende kosten zijn geen probleem voor me, daar verwacht ik me dus ook al aan.
25/12/2011: Mijn pakket arriveert in België volgens de tracking met de melding "Customs Clearance"
Negen dagen lang & zowat 5 emails, 2 faxes & tientallen telefoontjes later wordt er NIETS aan de tracking geupdate.
02/01/2012: Mijn pakket wordt blijkbaar NOG eens gescand, deze keer wéér met de melding "Customs Clearance"
05/01/2012: Omdat ik na quasi 50 telefonische pogingen nog altijd niet ben binnen geraakt bij DSV & mijn emails & faxes simpelweg genegeerd worden door hun, heb ik de helpdesk van De Post maar eens opgebeld. Een vriendelijke mevrouw vertelt mij dat mijn pakket gesignaleerd is bij de douane met een "code 50", wat betekent dat er geen factuur bij 't pakket zit & ze 't niet kunnen inklaren, omdat ze de waarde niet kunnen inschatten. Die zelfde mevrouw vertelt mij dat ik kan emailen, faxen & bellen naar DSV om't proces in gang te zetten. Ik vertel haar dat ik al 5 emails & 2 faxes heb gestuurd met de factuur en alle extra informatie, maar dat er niet gereageerd wordt. Zelfs telefonisch zijn ze niet te bereiken blijkbaar. Volgens haar kan ze daar ook niets aan doen & moet ik gewoon maar blijven problemen.
Omdat ik't ondertussen dus écht wel beu was, heb ik maar een officiële klacht bij de ombudsdienst van de postsector ingediend tegen hun. Op www.omps.be heb ik héél mijn verhaal uitgelegd samen met kopies van de emails die ik verstuurd heb, een kopie van de factuur, etc etc... Ik was't eindeloos wachten & 't gebrek aan respect van DSV grondig beu.
06/01 Nog geen 6u nadat ik mijn klacht ingediend heb krijg ik al een email van ene Alain V. van DSV Air & Sea in Vorst, hij vertelt me dat alle nodige documenten worden overgemaakt aan een declarant om 't pakket in te klaren & te kunnen verzenden.
Waarom dit allemaal zo lang moet duren, ze't pas na 2 weken nodig vinden om te reageren op de talloze emails & faxes die ik verstuurd heb, geen flauw idee. Dat't rond de feestperiode drukker is, begrijpelijk. Dat ze niet meteen kunnen reageren, begrijpelijk.
Wat ik echter niet kan begrijpen is dat ze daar blijkbaar geen vlotte communicatie kunnen voeren met hun klanten, want tenslotte zijn wij dat. Ik betaal 105USD om een pakket op 3 dagen in huis te hebben, maar het zit nu al voor de 17de dag vast bij de douane om onduidelijke redenen, want mijn pakket had wel degelijke alle correcte documenten IN en OP de doos om ingeklaard te worden.
Mijn conclusie is dus ook dat als je wil dat je pakket geleverd word, je zelf in gang moet schieten, gebruik moet maken van ALLE mogelijk kanalen om ze te bereiken. Zowel rechtstreeks, of via De Post of via de Ombudsdienst van de postsector.
Het is onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf nog altijd bestaat, als ik zelf moest werken zoals hun, dan was ik al lang ontslaan.
Wat ik maar niet begrijpen kan is waarom het zo moet? Zoals ik al vele malen geschreven heb heb ik in bijna 4 jaar en duizenden pakjes met fedex en DHL dit soort situaties nog nooit aan de hand gehad. Ik snap ook niet dat dit getolereerd wordt.
Mijn bedrijf heeft tegenwoordig ook de mogelijkheid om rechtstreeks vis de verkoper te versturen. Als in jouw geval de fabrikant daarmee accoord gaat kan het dus makkelijk en snel de volgende keer. Waarschijnlijk voor minder dan $105 en je hebt geen last meer van dit soort situaties.
voor jou:
www.weship-it.com
voor de verkoper is er deze service:
www.uship-it.com
Sterkte ermee
Mark
Ik ben van plan een aantal onderdelen uit Amerika te bestellen.
Het totaalbedrag is $197.49 en $246.49 met USPS Express shipping erbij. (was enkel keuze uit USPS Priority en Express).
Het zijn allemaal kleine onderdeeltjes behalve 1 wat 40" is, net iets langer dan een meter dus.
Gaat dit mij veel geld kosten bovenop het bedrag+shipping?
Yours sincerely.
Hallo,
Ik heb net een hihat (cymbal, onderdeel drumstel, grootte van een bord) besteld op Ebay uit de US.
Ik heb de verkoper betaald voor het object inclusief verzendkosten (€360).
Wat gaat mij dit nu kosten als dit bij mij thuis aankomt?
Kan iemand me hier dit even duidelijk zeggen?
Bedankt!
M.
21% BTW en als ik het goed heb een paar procent aan invoerrechten als ik het goed uit mijn hoofd heb.
Als het met USPS verstuurd is komen er ook nog aanbiedingskosten bij
Ik denk 10-15 euro
Mark
www.weship-it.com
Ok, bedankt voor je reactie.
Achteraf gezien had ik hem dus beter hier in België of Nederland gekocht.. nu dan maar hopen dat hij snel hier is, bij de tracking op USPS hun website is de laatste update 5 dagen geleden: "Customs Clearance".
Hallo,
is dit email adres nog juist...vorst.airsea@be.dsv.com
Heb vandaag een bericht gestuurd, maar geen reactie terug gekregen natuurlijk.
Heb vandaag eens gebeld, en ze hebben gisteren een brief gestuurd.
Moet het per fax of mag het ook met mail???
Dit is mijn status
Tracking #:XXXXXXXX
Carrier:USPS
Status:ACCEPTEDIN TRANSITDELIVERED
Customs Clearance
2012-01-16, 09:53:00
Customs Clearance
2012-01-13, 17:47:00
Processed Through Sort Facility
2012-01-13, 17:47:00
Processed Through Sort Facility
2012-01-11, 08:12:00, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
groeten, mark.spee@telenet.be
Het valt mij in de reacties een beetje op dat sommige mensen reeds beginnen panikeren als hun pakje 3 dagen vastzit bij de douane. Ik bestel heel regelmatig uit de VS (vaak toys die ik enkel daar vind aan aanvaardbare prijzen), zo'n 1 à 2 maal per maand. Boven de 2 kg heb je spijtig genoeg geen keuze en moet je via zogenoemde Priority of Express (die namen zijn eigenlijk hilarisch, gezien de traagheid waarmee je het ontvangt. First Class Airmail gaat veel sneller) gaan, wat automatisch douane met zich meebrengt. En daar loopt het dus steeds mank. Het pakje doet er 3-4 dagen over om België te bereiken, maar zit dan steeds minstens een week vast bij de douane. Dit is dus heel normaal. Nu ja, normaal zou ik het niet noemen, maar zo werkt die dienst blijkbaar. Service en klantvriendelijkheid moet je al helemaal niet verwachten. Ze contacteren haalt bijzonder weinig uit en leidt alleen maar tot meer frustratie. Als het na 3 weken nog steeds vast zit, kan je eventueel eens contact opnemen. Dit hele systeem is er mijn inziens alleen op gericht mensen te ontmoedigen dingen te importeren van buiten de EU (vooral de VS wordt geviseerd. Ik heb persoonlijk de indruk dat landen zoals China en Hong Kong iets vlotter gaan). Ik beschouw het dan ook als pure marktbescherming. Echte merde heb je pas als ze beginnen vragen naar de waarde of de opgegeven waarde in twijfel trekken. 10 euro betaal je sowieso altijd, maar in dat geval komen er nog bijkomende administratieve kosten (laatste keer was het geloof ik 25 euro) bij, voor God weet welke reden. Het hangt natuurlijk wat af van het genre object(en), maar voor particuliere aankopen heb ik ondervonden dat het serieus helpt als je de verkoper vraagt er een vorm van betalingsbewijs bij te steken. Een Paypal invoice werkt bvb. prima.
Pakket uit hong kong..
4 weken geen nieuws, na lang zoeken DSV (vorst) Air & sea behandelde pakket.
Op dit email adres eindelijk antwoord gekregen + telefoon nummer.
Altijd zorgen dat ze je faktuur en betalingsbewijzen hebben en gegevens correcte inhoud pakket, deze kunnen gemaild worden en om ontvangstbewijs-mail vragen.
marc.bruynbroeck@be.dsv.com
vorst.airsea@be.dsv.com
+32 2 55 66 605
DSV Air & Sea NV
Division Direction Centrale & Customs
Rue des Anciens Etangs 48 Oudevijversstraat
BE-1190 Brussel
Hier antwoorden ze dus wel op..
greetzzz.. en good luck
...Jacko...
Super, deze uitleg!
Sinds de update, is inderdaad Bpost hier mee bevoegd. Je kan ze gemakkelijk bereiken op 022 012345. Hier zijn ze wel vriendelijk. Je hebt het nr van de zending nodig.
Deze medewerker gaf me het e-mail adres: WPC@be.dsv.com.
Hier moet je uw factuur in toevoegen, de omschrijving en de kostprijs. Uiteraard ook je naam, adres en telefoonnummer.
Heb dit gedaan, en direct daarna kreeg ik een e-mail terug met de bevestiging dat het pakket was vrijgegeven en het morgen al kon geleverd worden door Bpost!
Ik heb uit chicago een pakketje besteld van meer dan 2kg.
Nu heb ik een brief gehad van DSV waar ik verdere gegevens moest geven (land van herkomst, de percentages BTW etc.).
Nu had de verkoper er een factuur van 199$ bijgestoken (met het artikel als "used" beschreven), terwijl ik eigenlijk 457$ betaald heb voor een nieuw artikel.
Nu heb ik hetzelfde factuur bijgevoegd bij de brief van DSV en teruggezonden naar Brussel.
Hebben ze in brussel alleen genoeg met het factuur? (zo stond het wel in de brief, factuur OF betalingsbewijs). zoja, blijft het wel een pak goedkoper natuurlijk..
Ik heb woensdag de 1e feb een brief gekregen van DSV, met de vraag voor de faktuur en productomschrijving. Deze heb ik per post terug gestuurd naar DSV, nu heb ik vandaag nog een gemaild naar DSV en krijg ik een automatische reactie dat het is overgenomen door Bpost. Ik vrees nu dat mijn brief niet is verwerkt!
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe procedure, dat bpost DSV heeft overgenomen?
Welke telefoon en email zijn nu geldig?
Ik wou DSV mailen, krijg automatische reply's terug: mailen naar BPI.csclearance@bpost.be.
geprobeerd met 3 verschillende mail-accounts, maar ik krijg altijd een "fail" mailtje terug.. iemand enig idee met welk e-mail adres ik Bpost nu wél kan bereiken? gaat ook over een zending waarvan ik enkele weken niks gehoord heb.. tx
Mij pakje ligt nu al Van de 2012-02-14 bij de douane van (BRUSSELS EMC (Bpost) 4dagen dus.
dit vindt ik toch niet normaal. ik bestel iets uit China, het moest ongeveer de 2012-02-15 bij mij zijn.
ik probeer al 2dagen contact op te nemen met Bpost (Douane) op het nummer 022785080 maar daar nemen ze precies nooit op?
ik heb wat zoek werk gedaan op het internet en heb ondervonden dat veel mensen dit probleem al hebben mee gemaakt.
bij sommige mensen duurde dit wel 1maand lang voor ze hun pakje in handen kregen, dit wil ik dus niet.
ik heb altijd al besteld mel DHL en nooit problemen gehad. na 4dagen pakje geleverd thuis.
nu met deze koerirdienst (Bpost EMC) precies wel.
nu wat kan ik hier tegen doen?
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik kocht onlangs via Ebay usa enkele oudere maskers en oude spulletjes uit Nepal. Nadat mijn pak enige tijd zal bij de Douane vast zat, kreeg ik te horen dat deze zending geblokkeerd was en er een expertise op moest gebeuren????
Kan dit zomaar? Ik heb deze spullen via Ebay gewonnen aan een goede prijs naar mijn mening.
Ze moesten nagaan of deze spullen echt zijn en of de prijs correct is???
Heb ze nochthans mijn paypal betaling en factuur doorgemaild.
Kon nog een maand duren vooraleer ik iets zou horen???
Zijn er mensen die iets gelijkaardigs voor hebben gehad?
Hartelijk dank
En nog eentje: mijn pakket (waarde 100$) werd op 7 februari 2012 verzonden in de VS en kwam op 16 februari 2012 aan in Brussel.
Het is vandaag 4 april 2012 en ik heb hier al 7 e-mails aan verkwist (ik krijg leesbevestigingen, maar NOOIT antwoord, laat staan dat mijn object wordt vrijgegeven).
Dát is typisch aan bPost: dat je van niemand antwoord krijgt en dat ze je laten sudderen in eigen vet! Ik heb al zeker 50 keer proberen te bellen, maar ja, het is er zeker druk door de eeuwen vergaarde achter(lijk)stand!
Een bonus voor hun topman is in het licht van zoveel onkunde écht wel verdiend!
En nog eentje: mijn pakket (waarde 100$) werd op 7 februari 2012 verzonden in de VS en kwam op 16 februari 2012 aan in Brussel.
Het is vandaag 4 april 2012 en ik heb hier al 7 e-mails aan verkwist (ik krijg leesbevestigingen, maar NOOIT antwoord, laat staan dat mijn object wordt vrijgegeven).
Dát is typisch aan bPost: dat je van niemand antwoord krijgt en dat ze je laten sudderen in eigen vet! Ik heb al zeker 50 keer proberen te bellen, maar ja, het is er zeker druk door de eeuwen vergaarde achter(lijk)stand!
Een bonus voor hun topman is in het licht van zoveel onkunde écht wel verdiend!
Zit ook met hetzelfde probleem. Heb 3 mails verstuurd : 1/ wpc@be.dsv.com 2/ vorst.airsea@be.dsv.com 3/ marc.bruynbroeck@be.dsv.com. DEZE MAILS KONDEN NIET AFGELEVERD WORDEN !!
Een vierde mail gestuurd naar bpi.csclearance@bpost.be
Deze schijnt doorgegaan te zijn. k'Wacht nu op antwoord ?
Op 9 april Factuur met beschrijving object + betaling paypal gefaxt naar :
1. bpost internationaal / klantendienst : 02/276.21.38
2. bpost int.zaventem / brucargo : 02/276.25.10
en gemaild naar bpi.csclearance@bpost.be
Nadien mijn klacht voorgelegd aan de ombudsman van de post : info@omps
Na 15 min antwoord van de ombudsdienst met vermelding van mijn dossiernummer en de melding dat hij de bevoegde diensten omtrent mijn klacht zou kontakteren ! Vlugge service. RESULTAAT van dit alles : Vandaag 12 april mail ontvangen van de ombudsdienst dat mn zending vandaag door de douane zal gaan ! SERVICE !! Een uurtje later mail van bpi.csclearance@bpost.be ontvangen dat de zending de douane passeert vandaag, en klaargezet wordt voor aflevering !! 't Was wel een beetje werk, maar dat heeft tenslotte zn vruchten afgeworpen. Dikke proficiat aan de ombudsdienst van de post ! We vragen ons toch af waarom we langs jan,pier & pol moeten passeren vooraleer er 'schot' in de zaak komt ! Aan allen met dit douane-probleem, succes gewenst in de toekomst.
Hee Luc, hoe lang was jouw pak al bij de douane? Mijne is er nu een dikke 3 weken (van 22/3) Al 2x gebeld met Bpost en achterstand blijkt dus dramatisch: zo'n 15.000 pakjes en ze zijn maar met 7 werknemers: gezellig! Ik moet wachten tot 22/4 en dan kan Bpost 'aandringen' maar dat zal hetzelfde zijn zoals die ombudsdienst dan?
Oei dat belooft weer , begrijp niet dat deze werkpost zo onderbemand is want mijn pak ligt ook al van 4 april bij hun , en heb hun een week geleden een mail gestuurd met mijn invoice bij maar ze hebben de mail nog steeds niet eens geopend ga morgen dan maar proberen te bellen, begin het wel echt schandalig te vinden.
Misschien moeten de mensen die daar werken gewoon alles laten vertrekken zonder er tax op te heffen dan zal men misschien meer personeel aannemen om...
Eerst en vooral bedankt aan diegene die deze procedure heeft gepost!! Bij mij ligt mijn pakketje reeds sinds 18/04 bij "customs". Heb vandaag email gestuurd en hopelijk heb ik wat geluk!! Maar dit is niet aanvaardbaar!!
Hoi,Ik ben 3 pakjes verwachtende uit US en deze zijn ingeklaard in België sedert 21 april. Wanneer ik naar m'n tracking kijk is er nog altijd niets verandert sedert 21 april en staan ze nog altijd bij de Douane. Heb net een mail gestuur naar het adres van b-Post die ik in het blog gevonden heb. Alle PayPal bewijzen heb ik in bijlage geplaatst...eens benieuwd of ik antwoord zal krijgen?!
En voila, heel raar maar een paar uur eerder een mail gezonden ivm mijn 3 paketten en een eerst pakje werd vandaag nog vrij gegeven! Is dan nog wel het laatste dat binnengekomen is in België maar goed...hoe gaan ze te werk is mijn een groot raadsel?!Is niet de eerste keer dat ik iets uit de US laat overkomen maar op den duur heb ik al schrik als ze moeten aankomen bij onze douane vrienden!Nu nog wachten op mijn andere twee of zou ik nog 2 mailtjes moeten sturen?!!Benieuwd....
Vandaag nog maar eens gebeld. In Maart besteld in de US, na 3 dagen in Brussel en nu al meer dan een maand bij de custos clearance. Factuur enz in totaal 3x doorgemaild, 2x gefaxt en opgestuurd. 2 weken na eerste mail geen reactie dus eens gebeld: " Ja meneer die hebben wij dan nie gehad". Ikke terug gemaild en gefaxt en gebeld om te horen. Alles in orde, volgende week geleverd door de post. Niet dus. 2 weken later nog maar eens gebeld en dan zeggen ze terug/ alles in klaar, volgende week wordt het gebracht...
Op de vraag of ik niet met de papieren tot daar mocht komen en het ineens mee nemen werd ze nogal kortaf :-)
Ben eens benieuwd of het deze week zal zijn, Half mei heb ik het nodig dus begint toch wat te dringen...
Schandalig dat een pakje van Chicago rapper in Brussel is dan van Brussel tot voor mijn deur.
SUPER goed dat dit onderwerp gestart is.
Mijn pakketje uit de US ligt pas 11 dagen te wachten op customs clearance, maar ook dat is te lang in deze moderne wereld. In de toekomst zal het internationale pakketjes verkeer alleen nog maar toenemen. Iedereen koopt tegenwoordig via het internet.
Het kan dan niet zo zijn dat mensen eindeloos lang moeten wachten op clearance bij de douane. Dat is gewoonweg niet van deze tijd.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar bpi.csclearance@bpost.be, met een kopie aan de ombudsdienst.
Ik zal het laten weten als er iets gebeurd.
Wow! De volgende dag staat de postbode voor mijn deur met het pakket. Wel moet ik een behoorlijk bedrag (€99,-) betalen op een totaalwaarde van €240 van het pakket. Maar ik zal niet klagen. Ik ben blij dat mijn pakketje er is.
Vanmiddag ook nog gebeld door een heel vriendelijk meneer van BPost. Hij wilde weten of alles in orde was,
Ik ben onder de indruk.
hoi had een didgeridoo besteld in US. Is opgestuurd met ....USPS. Is welgeteld 3 werkdagen van salt lake city tot Brussel en dan..... 17 dagen hier op de douane blijven liggen. Nadat ik een bevriende postbode hierover aansprak was de didg een dag later geleverd..... jammer dat het steeds zo moet gaan. Ik heb gemerkt dat de doos niet is opengeweest tussen US en bij mij thuis.
pakket met hongkong post onderweg, wie gaat dit in België behandelen, kan nergens mijn track en trace terug vinden (Bpost, ups, tnt, ...?)
Zijn er nog mensen die recentelijk ten onrechte bij invoer van fietskaders door Bpost anti dumping hebben aangerekend kregen.
(Verkeerde sluitpost gebruikt)
Na 16 dagen sinds versturing tot ontvangst, ging Bpost het pakket met modelvliegtuigen terugsturen naar afzender in USA! Gelukkig heb ik het kunnen onderscheppen en toch nog gaan afhalen in het postsorteercentrum...
Ik heb wel 68,15 euro kunnen bijbetalen op een totaalbedrag van 195 euro, komt op een kleine 30% bij...
Van die 68 euro is er 25 euro formaliteiten, wat een regelrechte schande is... waarschijnlijk 25 euro ipv 10 euro omdat ik hun iedere dag lastig viel met een mail :)
Het is de laatste keer geweest dat ik iets uit de USA bestel en via USPS laat leveren... nooit meer...
DSV-douane heeft een nieuw email-adres om achter je pakket te informeren: bpi.csclearance@bpost.be
Als het goed is krijg je via dit kanaal meer info aangaande uw pakket met status Customs Clearance via de usps tracker.
Mvg, Alain
na 11 dagen nonactie van de inklaringsdienst bpost, heb ik ze dan maar een email met tracking number en paypalbetaling printscreen verzonden:
bpi.csclearance@bpost.be
Daarna moet je ze telefonisch contacteren, anders gaan ze je mail nooit bekijken: 02.278.50.80
De minimaal 15 minuten durende wachttoon is een 'Scala-perfect Day' loop. Veel succes!
Hallo
Ik heb via CMDistro een pakket laten overkomen naar België, via USPS.
Zij willen voor hun internationale zendingen geen trackinggegevens sturen (ook al sturen ze de hele wereld rond) en ik heb na bijna twee maanden wachten nog altijd niets ontvangen.
Wat kan ik hiermee doen?
Hallo,
Volgens tracking is mijn pakket uit Hong Kong aangekomen op Brussels Airport op 22 november. Nu reeds enkele dagen verder voorlopig geen nieuws. Even contact opgenomen met helpdesk bpost. Vriendelijke meneer wist me te vertellen dat pakket bij douane ligt. Raadt me aan om even te bellen naar 02/278.50.80
Aangezien het al na 17.00 u. was mail gestuurd naar bpi.csclearance@bpost.be met print van paypal betaling. Ben eens benieuwd of ik antwoord krijg. Hou jullie op de hoogte.
Vandaag antwoord gehad dat mijn pakje volgende week geleverd wordt.
We houden dit in 't oog.
Na deze week nog een mail gestuurd te hebben en ook een mail naar ombudsdienst van de post is alles in een stroomversnelling geraakt. Uiteindelijk vrijdag 07/12 briefje in de bus dat zending kan afgehaald worden. Op maandag 10/12 pakket afgehaald. Pakket is dus langer onderweg van Brussel naar mijn woonplaats dan van China naar Brussel. Maar soit, ik heb toch mijn pakket uiteindelijk.
Ik heb ook zo'n geval voor, niet met een frame, maar met een pakket dat me door iemand uit de vs werd opgestuurd. Ik weet niet wat erin zit en ken er dus ook de waarde niet van, maar als ik het ga afhalen, zou ik meer dan 30 Euro taks moeten betalen. Nu ja, ik ben om inlichtingen geweest bij de Post en aangezien ik niet weet wat erin zit ga ik het terug naar afzender laten gaan. Niet met plezier, maar die taks betaal ik ook niet. Ik weet wel wie het stuurde en dat het een cadeau zal zijn, maar op die manier is het plezier van een cadeau krijgen er wel volledig af. Ik denk dat het terug naar afzender gaat en dat die dan nog 's zal proberen het op een andere manier te versturen, ev. een kleinere verpakking of de dingen apart versturen.
Je kunt de persoon die het heeft opegstuurd toch vragen wat er in zit en wat het heeft gekost?. Daarbij staat er op de doos wat er in zou moeten zitten.
De 30 euro kosten die je moet betalen zijn minimaal 10euro aanbiedingskosten (heb je de volgende keer dus ook.
Als het pakket boven de 22 euro is betaal je btw over de aankoop en de verzendkosten.
Opnieuw laten versturen betekent dat de verzender weer portokosten heeft en dus niet blij zal zijn.
30 euro ben je zo kwijt en het opnieuw laten versturen zal daar weinig aan veranderen denk ik.
Groetjes,
Mark
Mailbox intl
www.weship-it.com
Hey Mark, bedankt voor je reactie! Door je uitleg en te zeggen dat dit eigenlijk een kleine kost is, heb je me van mijn twijfels af geholpen en ga ik het pakket gewoon ophalen. Je hebt trouwens gelijk, ik wil de persoon die het opstuurde ook niet opzadelen met extra kosten. Ach ja, je hebt gelijk! Als je hier andere bedragen ziet, valt dat nog mee. Bedankt!
Mark, even laten weten dat ik het pak heb opgehaald en er geen spijt van heb. Nog merci hé! Groetjes!
graag gedaan hoor.
Mark
Twee vragen:
- Een schatting wat een zending van $950 + $75 verzending zou kosten aan btw en andere kosten?
- Kan een pakket ook worden opgehaald aan de douane? Zoja, zou dit dan bepaalde kosten wegnemen?
Verzonden met USPS Priority Mail International vanuit US naar België.
Een tool die toelaat om de extra kosten te berekenen: http://thomasvanhoutte.be/bereken-tax-en-douanekosten-internationale-verzending/
Bedankt voor deze opheldering Mark. Chapeau dat je er nog bent achtergekomen van wat het proces juist is..
Ik heb jaren in het buitenland (Europa, verschillende landen) gewoond waar ik al jaren mijn bestellingen ontvang via USPS en dit altijd voor de termijn waar ik voor betaalde (met tracking 3 to 5 business days). Ik ben weer terug an dacht al gauw mijn eerste bestelling te maken maar blijkt dat het hier helemaal anders aan toe gaat dan in de andere landen! Nu lees ik dat het proces dus vorig jaar is veranderd en dit om het dus vlotter te laten gaan? Zielig gewoon!!
Ik heb een email gestuurd zoals hier ook aangeraden en dan heb ik nog eens gebeld, ik kreeg wel een vriendelijke man aan de lijn maar hij kon niks voor me doen omdat het dus een andere afdeling is. Hij noemde het protectionisme van de andere afdeling dus kon hij er niet aan want iedereen heeft zijn eigen "bevoegdheid". Hij vertelde me ook al in alle eerlijkheid dat het waarschijnlijk toch nog een week of 2 kan duren voor ze het pakketje loslaten. Ik kan het ook niet zelf gaan ophalen want dan zou ik gewoon teruggestuurd worden. Intussen ligt het pakket al 3 dagen bij customs te niksen. Echt zielig hoe een organisatie in mekaar zit.
Ik denk niet dat klacht indienen hier veel zal uitmaken...
Hier is de status sinds 26 februari: Custome Clearance.
Een halfuurtje geleden een mailtje gestuurd met mijn paypaluitreksel en nog eens uitdrukkelijk de totaalwaarde van het pakket vermeld.
Net mailtje teruggekregen dat mijn pakketje voor vrijdag ( 8 maart ) geleverd zal worden.
Nu maar hopen dat het werkelijk zo is...
Mijn pakketje komende uit China is vrijdag vrijgegeven geweest door de douane, sindsdien geen statusupdate. Nu hoor ik van de verkoper dat ze aan mijn deur zijn geweest, maar er ligt niets in de brievenbus??
Wat moet ik nu doen??
Dit begrijp ik helemaal niet! Op mijn tracking nummer staat als laatste regel -cleared by customs-
Heb eens even na de post gebeld,
zei die meneer me even leuk dat mijn pakketje in beslag genomen is geweest omwille van 'namaak' en dat het nu feitelijk getest word als het degelijk namaak is!
WAT NU???
Mark ik heb je hulp nodig!
Je kunt een paar dingen doen.
Bewijzen dat het product echt is. (als het een Rolex van $200 betreft kan je dat natuurlijk wel vergeten natuurlijk)
Je kan de verkoper om opheldering vragen. Is de verkoper legit? waar heb je het gekocht? Via een duistere website? Ebay? etc?
Als het nepperij is hoe heb je betaald? Paypal is het makkelijkste. Binnen 45 dagen kan je een claim indienen en krijg je als je bewijs van douane hebt dat het namaak is je geld terug. Koop je met Credit card bel dee dan op en vraag wat te doen in dit geval en hoe je geld terug te krijgen.
Succes,
Mark Egbers
www.weship-it.com
Alvast bedankt voor de opties Mark!
Nu heb ik pas vernomen van een kennis (die ook vaak via china pakketjes laat overkomen) dat ik beter contact zou moeten opnemen met de douane en volhouden dat ik helemaal niets weet over 'namaak' en dat ik enkel een leuke lederen handtas heb gekocht (wat ook echt is, heb er 235 dollar aan betaald).. zou dit lukken? De verkoper zei me dat hij er 'gift' op gezet heeft en zeker GEEN 235 dollar, misschien proberen dan mijn factuur en betalingsbewijs op te sturen en hopen dat ik enkel btw enzovoort moet betalen..
Of heb ik meer kans met mijn geld terug te eisen via PayPal zoals jij zegt?
Alvast erg bedankt!
Je hebt 45 dagen om je geld terug te claimen. Hou daar dus rekening mee.
Als je het idee hebt een normale prijs te hebben betaald Of wel de tas kost niet 1000 euro normaal gesproken dan is dat ok.
Echter als de prijs te goed is om waar te zijn dan is het waarschijnlijk dus wel fake
succes
Heb gisteren een brief ontvangen van de post waar dus instaat dat mn pakketje overgeleverd is aan de douane inspectie of iets in die aard.. dat ze een expert gaan laten komen voor het te inspecteren op namaak (binnen de drie maand..
Kan ik met deze brief een claim indienen bij PayPal?
En hoe kan ik onder een eventuele boete uitkomen?
Zou ik een brief kunnen sturen naar de douane zeggend dat ik nooit namaak wou aankopen en dacht dat het een look-a-like op de 'echte' handtas zou zijn?
ik WIL ECHT GEEN BOETE!
Ja paypal claim indienen voordat je 45 dagen om zijn. Anders ben je misschien alles kwijt. Alle correspondentie ook bijhouden.
Stuur een email aan de verkoper wat er is gebeurd. Als hij legaal bezig is zal hij bewijs moeten kunnen tonen aan douane. IIG krijg jij sowieso je geld terug van paypal want de goederen zijn nooit afgeleverd. Houdt echter de paypal termijn in de gaten
Had de verkoper gecontacteerd en hij kon me enkel zeggen dat hij het spijtig vond maar dat hij niet verantwoordelijk is voor de douane die pakketten tegenhouden, elk land andere policy, zoals hij zegt, ik heb nog 15 dagen om een claim in te dienen via PayPal, ik ga dit dan ook meteen nu doen.
Heb bpost ook al gecontacteerd, maar nog geen antwoord gehad..
Kunnen zij mij een boete aanrekenen voor dat namaak pakket?
Verkoper liegt dus waarschijnlijk want nu is ie zijn tas kwijt. Het is wel degelijk zijn zaak want het is zijn goed.
Paypal claim indienen, uitleg geven en als het goed is krijg je zonder problemen je geld terug. Verkoper kan namelijk niet bewijzen dat het geleverd is. Mocht je het onverhoopt toch geleverd krijgen dan is het natuurlijk wel netjes om de verkoper alsnog te betalen.
Mark
Bijkomende info + rekenmodel bpost EN telefoonnummer vind je hier;
http://www.bpost.be/site/nl/residential/parcels/international/Bijkomende_kosten_internationale_pakketten.pdf
goeiedag, mark van den borre:
ik heb wat voedingsupplementen gekocht van USA en het is al gearriveerd hier in belgie en ligt nog bij de douane.
Priority Mail International Parcels
Customs Clearance
September 16, 2013, 8:09 am
BELGIUM
het totaal bedrag van voedingsupplement(organic) bedraagt €192 incl verzendingkosten van USPS.
Kan je me helpen? aangezien je post van 2008-2009 is.
dank bij voorbaat
Post a Comment